رئیس گروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس

نرجس مصطفوی

 

نام و نام خانوادگی: نرجس مصطفوی
مدرک: دکترای پزشک عمومی
تلفن داخلی: 5575
مستقیم: 05632395575
ایمیل: n.mostafavi@bums.ac.ir


واحدهای زیرمجموعه

تامین ، حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی ، اجتماعی و معنوی نوجوانان و جوانان یکی از ضرورت­های نظام سلامت کشوردر راستای تحقق اصول 3، 10، 29 و 43 قانون اساسی، بنداول ودوم سیاست­های کلی سلامت ،ابلاغی مقام معظم رهبری به طور مستقیم وبندهای 5و6 سیاست ها به طور غیر مستقیم وماده 41 برنامه پنچم توسعه است .

پژوهش های تربیتی گویای این واقعیت هستند که توجه به سلامت جسمی و ذهنی نوجوانان ، تحولات طبیعی آنان را در طی مراحل رشد تضمین می کند ، در حالی که عدم شناسایی مشکلات جسمی و ذهنی می تواند سلامت کلی نوجوان را به مخاطره انداخته و انواع مشکلات تحصیلی و رفتاری را برای او به همراه داشته باشد. از طرفی ایجاد جامعه ای که جوانانی سالم، توانمند و پویا در همه سطوح جسمی، روانی، اجتماعی دارد و جوانان آن از معیارهای شیوه زندگی سالم نه تنها در دوره جوانی بلکه در دوره میانسالی و سالمندی نیز آگاهی داشته باشند و در این راستا، در تمام دوره عمر با نشاط و کارآمد زندگی خود را سپری کنند، از رسالت های مهم اداره سلامت جوانان دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس می باشد.

واحد سلامت نوجوانان ومدارس گروه سنی 18-6 سال و جوانان 18تا 29 سال تمام را تحت پوشش دارد .

ارزش ها :
حفظ کرامت انسانی واحترام متقابل ، پایبندی به ارزش های ملی – مذهبی وفرهنگی ، رعایت عدالت اجتماعی ، حذف نابرابری ها با رویکردی باز برای تبادل افکار، انتخاب الگوهای صحیح دیگرفرهنگ ها وتدارک راه های مناسب در برخورد با الگوهای نامتجانس ، چارچوبی خواهدبودکه ماهمیشه خودرا مقید به رعایت آن خواهیم دانست .
چشم انداز:
ایجادجامعه ای که نوجوانان و جوانانی توانمند و سالم درهمه سطوح جسمی ، روانی ، اجتماعی دارد به صورتی که این گروه از معیارهای شیوه زندگی سالم نه تنها دردوره نوجوانی و جوانی بلکه در دوره میانسالی وسالمندی آگاهی دارندو با عمل به این موارد در تمام دوره عمر با نشاط وکارآ زندگی می کنند.
رسالت :
مدیریت سلامت محور در زمینه ارایه خدمت به نوجوانان وجوانان ، درراستای ارتقاء کیفیت زندگی این گروه سنی با تأکید براقدامات پیشگیرانه منطبق با فرهنگ جامعه ومتناسب با جنسیت مورد نظرومشارکت همه جانبه ایشان .
وظیفه اصلی ما ارایه استانداردهایی است که درتعامل با همه نهادهای متولی این گروه به دست می آیدوبرای هماهنگ سازی خدمات قابل ارایه درنظام سلامت برای این گروه مخاطب به طورمستمرپایش خواهدشد.
شرح وظایف