دومین کمیته تولید رسانه معاونت بهداشتی برگزار شد.
رئیس گروه آموزش وارتقای سلامت بر اهمیت تولید رسانه های آموزشی با محتوای علمی و رعایت استاندارد ها و چهارچوب صحیح و جذاب تاکید نمود. زهرا امینی نسب در کمیته بررسی تولید رسانه های استان در خصوص توجه دقیق به انتخاب وانتشار رسانه های آموزشی که در سطح استان نظر مخاطبین را جلب نموده و محتوای مناسب وکاربردی داشته باشد صحبت نمود.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی، دومین کمیته تولید رسانه در تاریخ 20 شهریورماه با بررسی 16رسانه تولید شده در معاونت بهداشتی وشهرستانها برگزار و اعضاء کمیته در مورد رسانه ها نظرات اصلاحی خود را بیان نمودند. در تولید ، انتخاب و انتشار یک رسانه آموزشی علاوه بر جذابیت، زیبایی، تازگی و رایج بودن رسانه، توجیه اقتصادی، اجتماعی و آموزشی آن را نیز در نظر داشته باشیم.
عوامل هشت گانه اثر گذار بودن محتوی رسانه های آموزشی
.1اعتبار :Credibility مطالب ارایه شده در رسانه های آموزشی باید بر اساس منابع معتبر علمی باشند.
.۲مفاد و متن مطالب : Contextمطالب ارایه شده در رسانه های آموزشی باید منطبق با نیاز مخاطبان باشند.
.3محتوی مطالب : Contentمحتوی مطالب ارایه شده در رسانه های آموزشی باید برای مخاطبان جذاب باشند.
.4وضوح مطالب : Clarityدر رسانه های آموزشی باید مطالب به طور واضح و قابل فهم و درک مخاطبان تهیه و ارایه شوند.
.5استمرار و همبستگی مطالب: Continuityمطالب باید به طور مستمر و همبسته با هم در رسانه های آموزشی ارایه شوند.
.6کانال های ارتباطی با مخاطب :Channelsدر تهیه مطالب و پیام های رسانه های آموزشی باید پیش بینی کردکه مخاطبان از چه کانال ها و روش هایی با رسانه های آموزشی مذکور در ارتباط میباشند.
.7قابلیت : Capabilityمخاطبان باید قابلیت به کارگیری پیام های موجود در رسانه های آموزشی را داشته باشند.
.8تشریک مساعی : Collaborationتهیه کنندگان رسانه های آموزشی باید در نظر بگیرند که چگونه با همکاری، همفکری و تشریک مساعی با سایر صاحبنظران میتوانند باعث ارایه مطالب و پیام های اثرگذارتر در رسانه های آموزشی خود شوند
نظر دهید